Fülek

2016. április 24.

(Szó)fellegekben

Először is nézzük meg mire jó egy szófelhő. Rákeresve mégis mit tud, mire lehet használni nagyon jó tippeket találhatunk, de azért mégis csak az a legjobb, ha az ember saját maga kreativitását éli ki egy ilyen feladaton. Ezáltal rögtön egy javaslattal indítok: célszerű a gyerekeknek kiadni feladatként, hogy ők készítsenek szófelhőt az aktuális témakörhöz. Mire kiválogatják a legjobb beállítást, színt... teljesen belevonódnak az anyagba, a szakkifejezések talán kicsit jobban megmaradnak. A szófelhő, azaz a szavak kiemelésével összeállított kép nemcsak dizájnelem lehet, hanem akár fontos illusztráció is. Ez elég jól hangzik, úgyhogy ki is próbáltam gyorsan.

Matekóra:


Éppen most írok matematikatanítás és szakmódszertan című tantárgyamra beadandót statisztika témaköréből. A beadandó lényege az, hogy bemutassam a teljes témakör minden problematikáját óravázlatokkal, tanmenetrészletekkel, összeállított témazáró dolgozattal, és minden olyan dologgal, amire szüksége lehet annak, aki statisztikát akar tanítani középiskolában. Amikor ezeket az órákat tervezgettem, és közben eszembe jutott a blog hirtelen szöget ütött a fejembe, hogy a témából készíthetnék egy szófelhőt, amit az összefoglaló órán meg lehetne nézni. A gyerekekhez is közelebb tudnám hozni talán a tananyagot, ha valami olyan mintába rendezem el, ami a legtöbbjük számára valami kedves motívumot adjon ki. Esetleg házi feladatnak adnám ki az összefoglaló órára, hogy készítsenek otthon szófelhőt, majd megnéznénk mindenkiét, és a készítő megmagyarázna egy fogalmat, amit beleírt a felhőjébe.


Informatikaóra:


Informatikán is úgy tudom elképzelni szófelhő használatát, hogy egy adott témakör kulcsszavait saját maguk készítsék el a diákok. Mivel ezeket az órákat többnyire úgyis gépteremben tartják szerencsére, ezért itt nem ragaszkodnék a házi feladatként való feladáshoz, inkább az óra keretein belül készíteném el a gyerekekkel. Esetleg ha valami képszerkesztő programot tanulunk éppen, akkor az óra anyaga lehet az is, hogy az eszköztáron lévő ikonok neveit tartalmazó szófelhőt készítsük el az adott programban, így gyakorolhatják a használatát.

Ének-zene:


Ez ugyan nem tartozik a szakomhoz, viszont zongoráztam 6 éven keresztül, és mostanában újra kedvet kaptam hozzá, így mindenképpen szerettem volna kipróbálni a violinkulcsos alakzatot, miután megláttam, hogy milyen beépített alakzat is van. Ennél a szófelhőnél láttam leginkább, hogy mennyire fontos, hogy milyen betűszínnel, betűtípussal és szövegiránnyal készítjük el a szófelhőnket. Szerintem nem is magyarázom túl, hogy miért olyan fontos ez, beszéljen helyettem az alábbi kép.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése