Fülek

2016. május 8.

Geogebra - hogy is volt?


Azt hiszem itt az ideje, hogy összefoglaljam azt a fantasztikus foglalkozást, amit Ivettel tartottunk! 

Szóval arról, hogy mi a Geogebra, arról már írtam az előző bejegyzéseimben, úgyhogy nem szeretném ismételni magamat. De mivel nem csak matematika szakosok vehetik hasznát ennek a programnak, így Ivettel próbáltunk találni egyéb felhasználási formákat is, például földrajzból, biológiából... Egy rövid bemutatást, a példákat amiket találtunk és a közösen megoldott feladatlapot belepakoltuk egy prezibe, amit IDE kattintva elérhettek. De ha még ezen kívül is kíváncsiak vagytok különböző felhasználási módokra, akkor a GeogebraTube-on találtok még mindenfélét.

A gyakorlati feladatnak egy otthonra kiadható halmazos gyakorlót készítettünk el. A lényege a feladatnak az volt, hogy szavakat kell kettő vagy több halmazba húzni, és ha jó helyre sikerült, akkor zöld színűre változott, ha rosszul sikerült, akkor pirosra. Miért pont ezt a feladatot választottuk? Próbáltunk olyan feladatot bevinni, amit mindenki a saját szaktárgyához tud alakítani. Természetesen egy alapot készítettünk, amiből ki lehet indulni, hiszen az idő meglehetősen rövid volt. Ezen kívül, hogy mindenki a saját tempójában haladhasson, a lépésekről feladatlapot készítettünk.

Viszont most már szeretném megosztani azt is, hogy milyen volt az én szememben ez a gyakorlat. Ivettel nagyon jó volt csapatban dolgozni, szerintem igazságosan fel tudtuk osztani a teendőket. A foglalkozást ő nyitotta a prezivel, tartott egy rövid kis előadást, megmutatott pár érdekességet, és úgy éreztem nagyon jól felkeltette a hallgatóság érdeklődését. Azért a forgó 3D tehén nem semmi, azt azért el kell ismerni. (Ha kíváncsiak vagyok a prezi végén találjátok.) 

Ezután jött az én részem, amikor a konkrét megvalósítás következett a mintafeladattal. A technika ördöge kicsit megnehezítette az elindulást, viszont utána mindenkinek sikerült a saját szaktárgyához szabni a programot. A hirtelen sok kérdést Ivett nélkül biztosan nem sikerült volna megválaszolnom, köszönöm neki a segítséget! Pedig ez már az én feladatom lett volna, de sajnos a gépek egy kis akadályt gördítettek elénk. Viszont a hibák ellenére is úgy érzem, hogy hasznos volt az óra, és amikor egy-egy kész feladatra ránéztem, akkor úgy éreztem, hogy ezt most megérte! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése